Ne rohanjál be a legközelebbi IT üzletbe 10 db laptopért, hogy felkészülj a Home Officera! Gondold át, hogy fog működni a céged/szolgáltatásod a kialakulóban lévő helyzetben, kérj segítséget, tervezzünk együtt és hozzál jó döntéseket! 5 tipp, amit érdemes megfontolni az átállás előtt:
1, Ne hozz elhamarkodott döntéseket!
Gyors megoldást akarsz, és ez rendben is van. Ki akarod pipálni a felmerülő IT feladatokat, hiszen ez csak egy szükséges rossz. Megkérdezed a haverod a témáról, olvasol a neten pár fórumot - így születnek az elhamarkodott megoldások.
Egy megalapozott döntéssel lehet az informatikának értékteremtő szerepe cégedben. Kérj segítséget szakembertől (5-ös pont), hidd el, ezzel még spórolhatsz is, ellenben egy elhamarkodott rossz döntés meghozatalával.
2, Kommunikálj/oktass!
Gyakran tapasztalom, hogy a kommunikáció hiányában lesz sikertelen egy új szoftver bevezetése egy cég életében. Aki megálmodja, hogy milyen új megoldást szeretne használni egy adott feladatra, nagyon fontos, hogy a többieket is részletesen tájékoztassa, hogyan kell használni a rendszert. Szánjuk időt és energiát, hogy oktassuk a kollégákat, hiszen általában egy szoftvert sokféleképpen lehet alkalmazni egy-egy feladatra.
Ez sokszor félreértéseket és káoszt eredményez a munkatársak körében a megfelelő szabályok lefektetése hiányában. Legyen konkrét felelős, akinek feladata a szoftver testreszabása, az oktatás és a felhasználás nyomon követése.
3, Használd ki a felhő adta lehetőségeket!
A felhő alapú megoldások egyik fő előnye a közmű elven alapuló árazás, vagyis azért fizetünk, amit felhasználunk. Kezdeti komoly beruházás nélkül be tudunk kapcsolni alap szolgáltatásokat, amelyeket később bővíteni tudunk.
A felhasználók számát sem kell előre meghatározni, az a későbbiekben is rugalmasan változtatható. Ezek az alapelvek különösen jól jönnek most, hogy sok bizonytalanság van a munkavégzés körül.
Kinek kell majd otthonról dolgozni? Mennyi ideig fog tartani ez a helyzet? Pontosan milyen feladatokat tudunk ellátni otthonról?
4, Ügyelj a biztonságra!
Óvjuk céges adatainkat! Munkavállalóként és munkaadóként is felelősséggel tartozunk a cégünk, és főleg ügyfeleink adataival kapcsolatban! Ha kialakul az a helyzet, hogy otthonról kell dolgoznunk, fokozottan szükséges az eszközeink biztonságára figyelni - mint pl.: erős jelszó használata, megfelelő végpontvédelmi megoldás, stb.
Ne feledkezzünk meg a biztonsági mentésről sem, amely bár a munkahelyen talán megoldott volt, de a hirtelen előállt helyzetben sokan megfeledkeznek róla. A home office és a biztonság témájáról hamarosan egy kisokost publikálunk.
5, Kérj segítséget!
Ne pazarold se a saját, se a kollégáid idejét, hogy különböző informatikai megoldásokon agyaljanak. Bízd ezt inkább szakemberekre! Fogalmazd meg, hogy milyen problémákkal küzdesz, mit szeretnél megoldani a cégedben, és mi a feladatra leginkább alkalmas megoldást fogjuk prezentálni neked. Egy jó szakember órabére nem olcsó, de hidd el, a Te időd is pénzbe kerül!